Din start dorim să menționăm că Direcția Generală Educație, Tineret și Sport a emis circulara transmisă instituțiilor de învățământ general, în strictă conformitate cu legislația în vigoare, pentru a asigura un management educațional responsabil, sigur și transparent.
Dorim să amintim că acest lucru a fost făcut inclusiv în conformitate cu actele Nr 03/1-09 1655 din 01.04.2019 și Nr 03/1-09/5866 din 22.12.2022
Circulara se întemeiază și pe prevederile legale esențiale:
• ???????????????????? ????????????????????????̦???????????? ????????. ????????????/????????????????– art. 6, 7, 133, 138 și 141;
• ???????????????????? ????????. ????????????/???????????????? ???????????????????????????? ????????????????????????????̦???????? ???????????????????????????????????? – art. 5 și 9;
• ???????? ????????. ????????????/???????????????? – punctele 5, 12 și 14;
• ???????????????????? ????????. ????????????/???????????????? ???????????????????????????? ????????????????????????????????????????????̦???????? ????????????????????????????̆ ????????????????????????̆ – art. 14 și 43.
Este necesar să menționăm explicit că DGETS răspunde de realizarea procesului educațional conform Planului-cadru, aprobat la nivel național. Activitățile extrașcolare reprezintă activități complementare procesului educațional, neobligatorii, organizate în funcție de necesitățile instituției, interesul elevilor și posibilitățile logistice.
• Evitarea suprasolicitării elevilor, în mod prioritar;
• Prevenirea suprasolicitării cadrelor didactice, în spiritul respectării normelor de muncă și al menținerii calității actului educațional;
• Asigurarea unui ritm echilibrat între activitatea curriculară obligatorie și ofertele extrașcolare suplimentare.
Menționăm că circulara emisă de DGETS nu restricționează inițiativele educaționale, ci:
• Asigură desfășurarea lor în condiții legale, sigure și transparente;
• Protejează interesele elevilor, cadrelor didactice și ale comunității școlare;
• Previne activitățile neautorizate sau contra cost care pot crea riscuri sau pot afecta patrimoniul public;
• Contribuie la un mediu educațional organizat, responsabil și conform cadrului normativ.
La fel, având în vedere că imobilele instituțiilor de învățământ general din municipiul Chișinău sunt
proprietatea Consiliului Municipal Chișinău și ținând cont de legislația locală privind administrarea
patrimoniului public, Hotărârea de Guvern nr. 404/2015 și în scopul gestionării corecte, eficiente și
transparente a imobilelor și activităților educaționale desfășurate în acestea, Direcția Generală
Educație, Tineret și Sport a emis circulara transmisă instituțiilor de învățământ general, în strictă
conformitate cu legislația în vigoare, pentru a asigura un management educațional responsabil, sigur și transparent.



